1398/7/13 شنبه جشنواره سراسری شعر دانشجویی دانشگاه پیام نور
جشنواره سراسری شعر دانشجویی دانشگاه پیام نور از "همدلی تا شکوفایی در اسفند ماه سال98 به میزبانی دانشگاه پیام نور استان گیلان .
  دانشجویان عضو کانون های فرهنگی و هنری شعر و ادب دانشگاه جهت ثبت نام   از طریق  زیر سایت اقدام نمایندwww.chdl.pnu.ac.ir


 
1398/1/25 یکشنبه كسب رتبه اول استاني در جشنواره خوارزمي توسط دانشجوي دانشگاه پيام نور جهرم

دانشجوي دانشگاه پيام نور جهرم دربيستمين دوره جشنواره خوارزمي موفق به كسب رتبه اول در استان فارس شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور جهرم مژده احمد پور زادگان در بيستمين دوره جشنواره خوارزمي با ارائه طرح ورزش يوگا موفق به كسب رتيه اول اين مسابقات شد.محمد هادي اسلامي رئيس اداره تربيت بدني دانشگاه پيام نور جهرم در اين زمينه گفت:مژده احمد پور زادگان دانشجوي رشته علوم ورزشي اين دانشگاه و از علاقمندان به پژوهش دراين رشته ميباشد كه با همت والا و كوشش خستگي ناپذير موفق به كسب اين افتخار علمي شد.اسلامي افزود : احمد پور زادگان به جهت كسب اين مقام از سوي مدير كل آموزش و پرورش فارس مورد تقدير قرار گرفت.
1397/11/30 سه‌شنبه كسب مقام دوم مسابقات قهرماني جودو استان فارس توسط دانشجوي دانشگاه پيام نور جهرم
http://94.74.170.27/bulletin/data/news/pic/jahrom-magham-godo_257.jpg
دانشجوي دانشگاه پيام نور جهرم در مسابقات جودو استان فارس به مقام دوم دست يافت .
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور جهرم مصطفي قلي خاني در مسابقات قهرماني جودو كارگران استان فارس موفق به كسب مدال نقره شد. محمد هادي اسلامي رئيس اداره تربيت بدني اين دانشگاه گفت:مصطفي قلي خاني دانشجوي رشته حقوق ميباشد كه در رده سني جوانان و در وزن منفي 66 در اين مسابقات شركت نموده بود و با تلاش فراوان موفق به كسب مقام دوم اين مسابقات شد.
1397/11/1 دوشنبه رئیس دانشگاه پیام نور جهرم از فرصت دوباره به علاقمندان به تحصیل در بهمن ماه در این دانشگاه خبر داد.
رئیس دانشگاه پیام نور جهرم از فرصت دوباره  به علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمد قناعتیان رئیس دانشگاه پیام نور جهرم  با بیان اینکه فرصت مجدد جهت علاقمندان به تحصیل در بهمن ماه در این دانشگاه فراهم آمده است گفت:این دانشگاه از تاریخ 29دی ماه لغایت 6 بهمن ماه 97 از طریق ثبت نام بدون آزمون جهت تکمیل ظرفیت دراکثر رشته های موجود در این دانشگاه جهت ترم بهمن دانشجو می پذیرد.

وی با اشاره به مراجعات قبلی و مکرر بازماندگان و علاقمندان جهت تحصیل در این دانشگاه اظهار داشت:این بازه زمانی محدود فرصت مناسبی برای این عزیزان میباشد .

قناعتیان بیان داشت :علاقمندان می بایست با مراجعه حضوری به دانشگاه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 54230803و یا 09390477130تماس حاصل نمایند.
1397/11/1 دوشنبه زمان ثبت نام و انتخاب واحد ترم جدید از تاریخ 97/11/01تا97/11/08 می باشد
دانشجویان عزیز توجه نمایید زمان ثبت نام و انتخاب واحد ترم جدید از تاریخ  97/11/01تا97/11/08 می باشد . لطفا نسبت به انتخاب واحد خود هر چه سریعتر اقدام فرمایید.

با توجه به شروع کلاس ها در تاریخ97/11/13  درس های خود را دقیق انتخاب کرده و انتخاب واحد خود را به حذف و اضافه موکول نکنید تا از اول بتوانید از  کلاس ها استفاده نمایید.

قابل توجه دانشجویان کلیه رشته های مهندسی : با توجه به شروع کلاس های رشته های مهندسی از همان تاریخ 97/11/13 خواهشمند است زودتر نسبت به انتخاب واحد خود اقدام نمایید .
1397/11/1 دوشنبه اعطای وام دانشجویی به بیش از 12 هزار دانشجوی دانشگاه در نیمسال اول
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی خبر داد:
اعطای وام دانشجویی به بیش از 12 هزار دانشجوی دانشگاه در نیمسال اول
دکتر محمد هادی امین ناجی از اعطای وام دانشجویی به بیش از 12 هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور در نیمسال اول سال تحصیلی 97-98 تسهیلات وام ویژه ای را برای دانشجویان فراهم کرد و خوشبختانه میزان استقبال دانشجویان از این وام ها بسیار رضایت بخش بوده است.
به گزارش روابط عمومی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور جزئیات وام های دانشجویی را تشریح کرد و افزود:  در نیمسال اول سال تحصیلی97-98، 5 هزار و 941 نفر از دانشجویان در مقطع کارشناسی ، یک هزار و 945 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 574 نفر در مقطع دکتری از وام شهریه صندوق رفاه استفاده کرده اند.
وی با عنوان اینکه در مجموع، یک هزار و 913 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور از وام شهریه بانک انصار استفاده کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد؛ یک هزار و 161 نفر در مقطع کارشناسی، 686 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 66 نفر در مقطع دکترا بوده اند.
دکتر ناجی همچنین به وام بنیاد علوی اشاره کرد و گفت: یک هزار و 771 نفر از دانشجویان شامل؛ 913 دانشجوی متاهل و 858 دانشجوی مجرد نیز وام بنیاد علوی را دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: علاوه بر وام های شهریه ، به 78 نفر از دانشجویان این دانشگاه نیز وام زیارت عتبات اعطا شده است که در مجموع تعداد 12 هزار و 222 نفر از دانشجویان دانشگاه در نیمسال اول تحصیلی سال جاری از وام های دانشجویی بهره مند شده اند.
 
1397/10/10 دوشنبه مهلت ثبت درخواست ميهمان و تغيير رشته در دانشگاه پيام نور تا 30 دي ماه

مهلت ثبت درخواست ميهمان و تغيير رشته در دانشگاه پيام نور براي نيمسال دوم سال تحصيلي 98-97 از دوم دي ماه آغاز شده است و تا 30 اين ماه ادامه دارد.
براساس تقويم آموزشي دانشگاه پيام نور مهلت ثبت درخواست ميهمان موقت و دائم يا تغيير رشته و تغيير گرايش در نيمسال دوم سال تحصيلي 98-97 از دوم دي ماه آغاز شده است و تا 30 اين ماه ادامه دارد.
كليه دانشجويان مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور به شرط وجود داشتن رشته مورد نظر در دانشگاه مقصد، مي توانند نسبت به ثبت درخواست ميهمان اقدام كنند.
ميهمان موقت به اين معني است كه دانشجو تنها براي ترم پيش رو درخواست مي كند كه در دانشگاه ديگري ميهمان شود. ميهمان دائم نيز به اين معني است كه دانشجو درخواست مي كند كليه ترم هاي باقي مانده از تحصيل خود را در دانشگاه ديگري ميهمان شود.
دانشجويان براي ثبت درخواست ميهمان موقت بايد درخواست خود را به صورت غيرحضوري و در سيستم گلستان دانشگاه پيام نور به نشاني reg.pnu.ac.ir ثبت كنند اما براي ارائه درخواست ميهمان دائم دانشجويان بايد درخواست كتبي خود را به صورت حضوري به دانشگاه مبدا ارائه دهند.
همچنين دانشجويان متقاضي تغيير رشته در دانشگاه پيام نور بايد براي ثبت درخواست خود براي تغيير رشته به صورت حضوري به دانشگاه خود مراجعه كنند
1397/9/20 سه‌شنبه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر جمعه برگزار می شود/ آزمون نمره منفی ندارد
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در روز جمعه 23 آذرماه خبر داد و گفت:  آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور  صبح روز جمعه ۲۳ آذر ۹۷ با حضور ۵۲ هزار و ۵۰۲ داوطلب که از این تعداد ۲۸ هزار و ۶۹ نفر زن و ۲۴ هزار و ۴۳۳ نفر مرد هستند، برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی، دکتر مرتضی محسنی  افزود: این آزمون نمره منفی ندارد و در پنج گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر در ۱۱۶ رشته امتحانی و در حوزه های امتحانی ۸۱ شهرستان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به نحوه دریافت کارت آزمون اظهار داشت: : کارت شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای مشاهده و پرینت از روز سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۲ آذر می توانند پرینت کارت خود را دریافت کنند.
معاون آموزشی با اشاره به اینکه شیوه پذیرش فراگیر از ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه پیام نور است گفت: با این شیوه پذیرش توان علمی داوطلبان در رشته مورد تقاضا سنجیده می شود و در واقع افرادی که در دروس تخصصی رشته مورد نظر شاخص تر باشند پذیرفته می شوند.
 
1397/8/28 دوشنبه دستورالعمل و نحوه ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در سایت گلستان
قابل توجه دانشجویان عزیز
ارزشيابي اساتيد از مسير زير از تاريخ 20 /08/ 97 لغايت 24 /09 /97  در سایت گلستان فعال مي باشد.

لازم به ذکر است دانشجویانی مجاز به ارزشیابی استاد هستند که گزینه بله را برای حضور در کلاس درس آن استاد انتخاب کرده باشند.

راهنمای  تصویری ارزشیابی به شرح ذیل میباشد
1397/8/21 دوشنبه اعلام زمان تغییر محل آزمون پایان ترم / زمان دریافت کارت آزمون توسط دانشجویان
قابل توجه دانشجویان

زمان تغییر محل آزمون پایان ترم دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از 29 آبان لغایت 8 آذرماه سال جاری تعیین شد.
 کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه می توانند در مهلت مذکور بامراجعه به سیستم گلستان به نشانی reg.pnu.ac.irنسبت به ثبت درخواست شهر محل آزمون خود اقدام نمایند.
همچنین، زمان دریافت کارت آزمون از سیستم گلستان از تاریخ 20 آذرماه لغایت 25 دی ماه خواهد بود.
1397/7/14 شنبه ثبت اختراع عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور جهرم در حوزه شیمی
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور جهرم اختراع خود را در حوزه شیمی ثبت کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور جهرم ثبت اختراع درحوزه شیمی باعنوان ''ترانزیستور اثر میدانی حساس به یون با استفاده از لایه برداری مکانیکی '' توسط دکتر امین فرهنگ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور جهرم صورت گرفت. وی دراین خصوص گفت :در این اختراع, برای اولین بار با استفاده از ترانزیستور های بسیار ساده و ارزان تجاری موجود در بازار، حسگر حساس به مواد شیمیایی و زیستی ساخته شده است. در حقیقت الکترود این دستگاه یک بستری را فراهم می سازد که بتوان با لایه نشانی بر روی سطح آن، حسگر های مورد نیاز به منظور اندازه گیری غلظت انواع مواد موجود در صنایع مختلف را طراحی کرد. دکتر فرهنگ فر افزود: الکترود ساخته شده با قیمت کمتر از 10 هزار تومان ساخته شده در حالی که نمونه صنعتی آن بالغ بر 700 یورو می باشد. همچنین آنالیزور مربوط به این الکترود نیز به صورت کاملا داخلی طراحی و ساخته شده است که نسبت به نمونه خارجی آن بسیار مقرون به صرفه می باشد. تاکنون حسگر های متفاوتی با استفاده از این دستگاه ساخته شده است که به عنوان مثال یکی از آنها مورد تایید ژورنال مربوط به دانشگاه فلوریدا واقع شده است. این اختراع مورد تایید علمی نیز واقع شده است.
1397/7/11 چهارشنبه اطلاعیه مهم -جزئیات بیشتر در مورد تسهیلات و وام دانشجویی در این ترم
دانشجویان بدهکار هم می توانند از وام شهریه استفاده کنند
دکتر علیزاده گفت: وام شهریه علاوه بر دانشجویان ورودی جدید، به دانشجویان قدیم دانشگاه نیز که تاکنون موفق به تسویه شهریه خود نشده و بدهکار هستند، تعلق می گیرد.
به گزارش روابط عمومی، معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه با عنوان اینکه تسهیلات ویژه شهریه به تمامی دانشجویان دانشگاه در تمامی مقاطع اختصاص می یابد، افزود: طبق تسهیلات جدید و قرارداد دانشگاه با بانک انصار، دانشجویان دانشگاه پیام نور اعم از ورودی جدید و قدیم، دیگر دغدغه پرداخت شهریه و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات پایان ترم را نخواهند داشت.
وی تصریح کرد: کلیه دانشجویانی که در پرداخت کل شهریه خود با مشکل مواجه هستند می توانند به نزدیک ترین شعبه بانک انصار مراجعه کرده و از تسهیلات ویژه شهریه ؛ با کارمزد یک و چهار دهم درصد با مهلت بازپرداخت 6 ماهه بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: آن دسته از دانشجویانی که نمی توانند در مهلت 6 ماه معین شده از سوی بانک انصار ، مبلغ وام شهریه خود را تسویه نمایند، می توانند شهریه ثابت را از وام بانک انصار و شهریه متغیر را طریق وام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم که بازپرداخت آن بعد از فراغت از تحصیل است، پرداخت کنند.
دکتر علیزاده یادآور شد: دانشجویانی که مایل به استفاده از وام و تسهیلات بانک انصار نیستند اما برای پرداخت شهریه متغیر نیاز به مهلت تا زمان امتحانات دارند نیز می توانند با پرداخت شهریه ثابت ثبت نام نموده و شهریه متغیر را به صورت اقساط با مراجعه به سیستم گلستان تا زمان امتحانات پایان ترم به صورت هفتگی، ماهانه و یا هر طور که مایل هستند، تسویه کنند.

تسهیلات ویژه برای دانشجویان خاص
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با اشاره به تسهیلات ویژه این دانشگاه برای دانشجویان خاص در مناطق محروم گفت: آن دسته از دانشجویانی که عدم توانایی مالی برای پرداخت شهریه آنها توسط دانشگاه محل تحصیل محرز شده است، با همکاری دانشگاه و همچنین بنیاد علوی شرایط تحصیل برای آنها فراهم می شود.

تسهیلات ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر مطابق قوانین و مقررات بنیاد شهید و امور ایثارگران
دکتر علیزاده همچنین درمورد شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر بدون پرداخت شهریه منعی برای ثبت نام در دانشگاه ندارند و طبق قوانین و مقررات بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند از تسهیلات رایگان دانشگاه پیام نور بهره مند شوند.
1397/7/9 دوشنبه آدرس کانال رسمی اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور جهرم در ایتا
به اطلاع عزیزان میرساند:  آدرس کانال رسمی اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور جهرم در ایتا جهت دریافت  و دنبال کردن آخرین اخبار و اطلاعیه های دانشگاه به شرح ذیل میباشد.
jahrompnu
1397/7/9 دوشنبه شرایط و مدارک لازم جهت دریافت وام بنیاد علوی
1397/7/4 چهارشنبه فرصت مجدد ثبت نام بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) در مقطع کارشناسی
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور از فرصت مجدد ثبت نام بدون آزمون( بر اساس سوابق تحصیلی) در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نورخبر داد.
به گزارش روابط عمومی، محمد محسن صدر افزود: کلیه علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور که در کنکور سراسری شرکت نموده و ننموده اند ، می توانند طی روزهای آتی با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ضمن مطالعه دفترچه راهنما و آگاهی از رشته های بدون آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
لازم به ذکر است، زمان دقیق ثبت نام در رشته های مذکور از طریق همین سایت به نشانی www.pnu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد.
1397/6/25 یکشنبه سامانه فروش آنلاین کتب درسی پیام نور/ تحویل کتب دانشجویان توسط پست
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور اعلام کرد:
سامانه فروش آنلاین کتب درسی پیام نور/ تحویل کتب دانشجویان توسط پست
دکتر حسن علیزاده با اشاره به راه اندازی سامانه فروش آنلاین کتب درسی دانشجویان دانشگاه پیام نور از اول مردادماه سال جاری، گفت: دانشجویان و کلیه متقاضیان خرید کتاب های دانشگاه پیام نور می توانند منابع درسی خود را در بازه زمانی 24 تا 72 ساعت در هر نقطه در داخل یا خارج از کشور پس از ثبت سفارش دریافت کنند.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه افزود: دانشجویان جهت ثبت سفارش می توانند به سامانه فروش آنلاین کتاب به نشانی digibook.pnu.ac.ir مراجعه کنند.
منبع خبر:
 روابط عمومی
1397/6/25 یکشنبه پایان دغدغه شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور/ اعطای وام 2 درصد برای کل مبلغ شهریه
رئیس دانشگاه پیام نور از تسهیلات جدید این دانشگاه برای پرداخت شهریه دانشجویان خبر داد و گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور کم ترین میزان شهریه را پرداخت می کنند، ولی باز این میزان از شهریه برای دانشجویان دغدغه است و به همین دلیل با تعامل و امضای تفاهم نامه دانشگاه با بانک انصار علاوه بر اخذ وام از صندوق رفاه، دانشجویان می توانند تمامی شهریه خود را در طول تحصیل بدون محدودیت با استفاده از وام بانکی دو درصد کارمزد در مقاطع مختلف پرداخت کنند.
دکتر زمانی افزود: طبق این تفاهم نامه دانشجویان یک بار برای کل دوران تحصیل خود به بانک انصار مراجعه و پس از بازکردن حساب و تشکیل پرونده با شرایط آسان، اقدام به ثبت نام و انتخاب واحد کرده و به طور خودکار در سیستم گلستان مبلغ کل شهریه دانشجو در ترم مربوطه توسط بانک انصار پرداخت می شود و دانشجو صرفا اقساط شهریه خود را با کارمزد 2 درصد به بانک انصار پرداخت می کند.
وی یادآور شد: از آنجا که اکثر قریب به اتفاق دانشجویان این دانشگاه از مناطق کم برخوردار کشور هستند، این تفاهم نامه با هدف پایان دغدغه خانواده ها برای پرداخت شهریه امضا شد تا دانشجویان با فراغت بیشتری به تحصیل بپردازند.
منبع خبر:
 روابط عمومی
1397/6/14 چهارشنبه زمان ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور شهرهای فارس
مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس گفت:زمان پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد مراکز وواحدهای این دانشگاه بزودی اعلام می شود.ابراهیم اژدری، با عرض تبریک به پذیرفته شدگان در 50 رشته/محل کارشناسی ارشد در 8 مرکز دانشگاه پیام نور استان فارس، درباره نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان گفت: ثبت نام اولیه پذیرفته شدگان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه گلستان(reg.pnu.ac.ir) خواهد بود.وی افزود: زمان دقیق ثبت نام و جزئیات بیشتر آن علاوه براطلاع رسانی از طریق پیامک به پذیرفته شدگان، در پورتال اینترنتی دانشگاه به نشانی fars.pnu.ac.ir نیز اعلام خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: در حال حاضری نیازی به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی از سوی پذیرفته شدگان به دانشگاه نمی باشد.مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، یاآور شد: امکان پاسخگویی آنلاین به سئوالات دانشجویان از طریق سایت اینترنتی p.farspnu.ac.ir و همچنین پاسخگویی در شبکه های اجتماعی از طریق شماره تلفن همراه 09020401222 فراهم شده است.
1397/6/14 چهارشنبه جزئیات ثبت نام و مدارک مورد نیاز ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد آزمون سراسری
ضمن تبریک به پذیرفته شدگان نهایی کارشناسی ارشد آزمون سراسری سال 97 دانشگاه پیام نور، به استحضار می رساند: تاریخ ثبت نام غیرحضوری و انتخاب واحد پذیرفته شدگان از طریق همین سایت متعاقبا اعلام می گردد. 
ضمنا برای تسریع در ثبت نام توصیه می گردد تصویر مدارک ذیل با فرم jpg یا jpeg و حجم هر تصویر حداکثر 250 کیلوبایت آماده تا در هنگام ثبت نام در سامانه آموزشی ( گلستان ) به آدرس اینترنتی http://reg.pnu.ac.ir بارگذاری نماید.
مدارک لازم:
1 – تصویر صفحه اول وصفحه توضیحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی 
2 –عکس 4×3 با زمینه روشن
3 – اصل مدرک کارشناسی 
4 –دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته لازم است اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند
5 – مدرک مشخص کننده نظام وظیفه ( ویژه آقایان )
6- تاییدیه سهمیه فقط برای استفاده کنندگان از سهمیه 
1397/5/20 شنبه ثبت نام جدید کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه پیام نور جهرم
1 2 3